måndag 7 december 2009

Kulturproblem....

Efter ett möte med jobbet på 2h, var det dags att åka till skolan... hade tydligen missat en massa anteckningar som jag nu måste jaga fatt på!
Ny kurs idag.. "Människan socialt och kulturellt", och vår första uppgift i ämnet är att skriva om "Min kultur"... känns ju lagom spännande och jag tror det mer handlar om att stilla lärarnas nyfikenhet mer än att det gör någon skillnad för kursen... vad vill de ha ut av det?
Skallebank har jag haft mesta delen av dagen och det har ju inte hjälpt till på något sätt :-(
Snart är det dags att jobba, hoppas på mer sömn inatt än vad jag fick inatt (igår natt?)...
Så... eget arbete hela dagen imorgon , en klippning lockar...någon som vet var jag hittar ett Drop-in-ställe i Karlshamn?... (förrutom den jämte Nordea)

3 kommentarer:

  1. klippkompaniet....där va jag alltid å klippte mig när jag bodde i khamn..:-) krams

    SvaraRadera
  2. Linda (i klassen) =)8 december 2009 kl. 15:24

    Undrar oxå va de ska va bra för... kan ju va ganska privat.. =)

    SvaraRadera
  3. Just det!! Tack för tipset, det var där jag hamnade och jag blev nöjd! :-) (du vet ju hur det brukar vara när jag varit hos frissan ;-))

    Linda:Mitt blev väldigt privat, tur det bara är nyfikna Maj-Lis som ska läsa ;-)... men jag tycker det hade räckt med att vi fått svara på vad kultur innebär för oss, med några ord i klassen...

    kram

    SvaraRadera