måndag 11 januari 2010

Dante i fokus...

Häromdagen då Oscar var hemma med Dante och Kaili, hade han märkt att det blivit lite väl tyst här hemma, så han gick för att leta upp Dante... och hittade honom stående på en stol han dragit fram till spisen i full fart med att "laga mat"... denna mat hade han gjort i en stekpanna han hittat och bestod av 1 st STOR burk med vitpeppar och 1 st STOR burk med basilika.. där stod han fullt koncentrerad och rörde om med sleven...
Blivande kock gissar jag...vad tror ni? ;-)
Han har varit på sin första inskolningsdag på dagis idag, han har längtat och det gick så bra att han blev ursinnig då det var dags att gå tydligen ... jag tycker det känns extra bra just på detta dagis, då det är en gammal klasskompis till mig (väldigt trevlig sådan dessutom) som är fröken där och dessutom Dantes inskolningsfröken.. jag kan alltså bara slappna av och känna att detta kommer bli bra!
Efter att ha varit 1h på dagis åkte blöjan av här hemma och duktiga killen har fixat detta alldeles utmärkt... sagt till då han behövt kissa, till och med gått in själv och satt sig på pottan och faktiskt kissat MASSOR i den (han har hållt på ett bra tag nu..men har hellre knipit igen än att kissa för att slutligen säga att "snoppen har ont i magen".. vilket alltså betytt att den är sprängfylld av kiss som bara måste ut!!)
Jag tror han fattat detta nu och är riktigt redo för det hela..so here we go!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar