torsdag 21 januari 2010

När barn kan göra vad...


Jag pratade om en artikel jag hittat i "Mama" för ett par dagar sen, och "Anonym" ville veta var den fanns att hitta...
"Mama" Nr.1 Jan- 2010 sid.115 finns den...

Och på tal om nåt helt annat...
Dante hade vaknat kl.02.30 inatt, smågråtit och varit orolig, så Oscar gick in till honom och frågar vad det är..han svarar:

-" Jag har en lös tand här"... och pekar på en tand ..

Oscar känner på den... och tycker den känns lite lös, men kl. 02.30 på natten är det inte mycket man kan göra åt det...
Jag får ta en titt på det där när jag kommer hem i e.m.
Han är nu själv på dagis, sista inskolningsdagen... han kallar inte dagis för dagis, utan dagis ÄR "Imi" (fröken heter Imi)... så snälla, söta Imi... håll dig frisk, hur skulle det se ut om Dante ska till dagis och dagis inte är där? :-D
Sen undrar jag om ALLA våra ungar ska behöva ärva min torra hy??
Dante sa att det kliade under armhålan idag, och när jag tittar, har han fullt med eksem där...

3 kommentarer:

  1. Jag tror jag baxnar!!! Moahahahaha, mina barn har fått göra allt flera år innan det står på listan!
    Tjejerna har klätt på sig själva på morgonen från 2 års ålder, i samma ålder har de dukar/dukat av och gjort massa andra saker.
    Hua vad svårt att börja så sent med allt!

    SvaraRadera
  2. Tack Jennie...


    /Anonym

    SvaraRadera
  3. Skulle nog vilja säga detsamma om mina barn, knyta skosnören gjorde Kiana när hon var ca 4 år, dukat och dukat av för längesen, men hon har blivit lite för bekväm på sistone, och klä på och av vid 2 års ålder... tror med att det blir svårare för dom att börja försent med vissa grejer, en liten guide är bra ibland, för det finns dom som väntar betydligt längre med att ge något ansvar till sina barn eller som alltid ser dom som bebisar...
    kramiz

    SvaraRadera