måndag 25 januari 2010

Skrattanfall....

Ibland är det kanske inte så bra att sitta jämte sin syster i klassrummet... måndag, trötta, okoncentrerade,slutet på dagen,stressade inför provet på Onsdag... allt i ett och det slutade med ett hysteriskt skrattanfall som gjorde att jag blev tvungen att springa ut från klassrummet för att återhämta mig *läs skärpa till mig*... kände mig som värsta fjortisen, men jisses vad roligt det var!!
Och på tal om skola, kan jag berätta om en annan rolig sak som kom upp förra veckan..
Vi är i metodrummet och lindar ben på varandra.. vår (underbara) lärare kommer fram till mig och Tina och säger:

- "Ni är syskon..men VEM av er är äldst?"
????????????
Jag säger snabbt:
- "Jag såklart"...
Då fortsätter hon..
- " Men då kan det inte skilja mer än nåt år mellan er!"
Jag:
- "Jooooooo... det är 12 års skillnad!"
Nu har flera andra i klassen samlats vid vår säng och fortsätter:
- "Gissa hur gammal Jennie är!!?"
Vid det här laget tycker jag att hon fått tillräckligt mycket info för att kunna räkna ut det hela, speciellt då hon räkna ut högt att för att gå denna utbildning bör då Tina vara iallafall 20 år... så hon säger:
- " 30 då?"
Behöver jag säga vem min favoritlärare är efter det här? ;-)

2 kommentarer:

  1. Härligt! Snart kanske du få visa leg på systemet också? ;-) :-)

    SvaraRadera
  2. systemet??. jag får t.om visa leg när jag köper cigaretter!!(köpte) ;-)

    SvaraRadera