tisdag 26 januari 2010

BOEL-test....

Idag var BVC- "tanten" hemma hos oss för " kolla-om-ni-ha-det-städat-testet", även kallat Boel-test av vissa ;-)
Själv var jag i skolan, men det hade gått finemang... vågen hade hon oxå med sig och den visade på en viktuppgång på 80g sen sist... 7960g väger hon alltså nu. Gluten kom vi fram till ganska snabbt att det inte är, för hon äter bröd, pasta och allt möjligt med gluten i.... oxå saker med laktos utan att reagera längre.
Anledningen till det hela är helt enkelt att hon är VÄLDIGT aktiv. Hon var en aning impad av alla färdigheter hon hunnit lära sig under sin korta livstid...
Hon bokade in oss lite tidigare än hon skulle gjort annars för hon ville ha lite koll på vikten sa hon.
Under de senaste dagarna har det roligaste varit att springa omkring i lära-gå-vagnen.. synd bara att "landningsbanan" inte är så lång här hemma, för det här med att svänga vagnen är inget hon klurat ut ännu!

Dante har ju haft feber några dagar (på kvällarna o nätterna..) och har alltså inte varit på dagis.. BVC-"tanten" tyckte Dante var en väldigt lugn 2 1/2 åring och dessutom en som pratade VÄLDIGT mycket (har han fått från mig :-D )
Imorgon har jag prov och ångesten börjar ta över min kropp... :-(

5 kommentarer:

  1. Förlåt att jag är en härmapa!!!! Behövde en ny bloggbild, och genom dig hittar jag dom bästa!! PUSS

    SvaraRadera
  2. Ingen fara.. det var Anna B som hittade det först.. snodde idèn därifrån jag! ;-)
    kramiz

    SvaraRadera
  3. Min yngsta har ju haft problem med vikten länge. Vid 2 års ålder vägde hon 10,5 kg och då vägde hon över 4 kg när hon föddes.
    Hon petade bara i all mat och verkade inte ha samma hungerskänslor som andra barn. Alla säger att barn under 2 år äter allt, det kan jag tala om att de inte gör. ;-)
    Vid 2 års ålder ändrades allt och hon förvandlades till storätaren nr 1 och nu har hon absolut inga problem med vikten. Visst, hon är ingen knubbis, men har en helt ok vikt och aptit.
    Det där med vikten skiljer sig så mycket från barn till barn så det brukar ordna sig till slut.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kiana var inte stor hon heller.. vägde 9300g då hon var 1 1/2 år... jag är inte orolig för Kaili... det var mest då hon hade diarrè och inte fick behålla nåt. Nu får hon majsvälling och det funkar jättebra... fick rådet att lägga i lite extra fett i maten... och mat äter hon väldigt bra av tycker jag :-)
    Jag tycker hon har rejält med hull på kroppen, så jag kan inte fatta att hon inte väger mer än hon gör :-D
    Kiana fyller snart 8 år och väger inte ens 20 kg ännu... men hellre det än för mycket, för det är där problemen kommer.. och följdsjukdomar...
    Tack för att du delade med dig :-)
    kram på dig

    SvaraRadera
  5. Ja precis så sa vår BVC-sköterska också, hellre väga lite för lite än för mycket.
    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera