fredag 2 april 2010

Påskcup i Hällaryd....

Klockan 07.30 imorse var det samling för de föräldrar som skulle hjälpa till på cupen, så det var bara för Oscar att masa sig iväg. Tjejerna skulle sen samlas kl.8.30, och när jag fått iväg Kiana, var det vi andra kvar, som faktiskt lyckades vara på plats precis i tid för deras första match kl.9.00!!
De spelade 4 matcher vardera på 13 min, och VAD de kämpade!!
De vann 1 av matcherna och det tyckte jag var väldigt duktigt gjort av dom :-)
I 3 timmar stod vi och hejade fram dom, Tina kom och hjälpte till, men den bästa hejaren av dom alla var helt klart vår lille Dante ;-).. det lät ungefär så här: (Med HÖG stämma):
" KOM IGEN KIANA... DÄR KIANA (Pekandes mot rätt mål)... HEJA KIANA!!!! "...
Kaili somnade snabbt ifrån levandet och vaknade en stund innan prisutdelningen...
Jag kan inte fatta att Kiana... min lilla balett-tjej har gått och blivit ett riktigt litet fotbollsproffs ;-)



Vi har efterlyst knattefotboll för de yngre barnen, och idag kom samordnaren fram till Oscar och undrade om han skulle kunna tänka sig att träna knattarna (-05 och -06:orna).... det tycker jag låter toppen, för då kan vi smita in Dante som är 07:a och alldeles galen i fotboll samtidigt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar