måndag 5 april 2010

studiedag...

Helt plötsligt idag kom jag på att jag inte alls ha påsklov... det är minsann ganska lätt att glömma bort när man är hemma och njuter med sina underbara kiddoz ;-)
Jag har ( som det så fint heter) självstudier, och detta innebär att jag ska läsa 1 st bok som sedan ska diskuteras i klassen, göra 1 st intervju och plugga inför provet om neurologiska sjukdomar på Fredag!
Det krävdes en liten *läs stor* dos av effektivitet för att ro detta i hamn!
Med hjälp av Oscar som kom på den brillianta ide`n att ta med sig alla barnen till kulbrunnen (lekplats)och därefter Macke D, så jag kunde få vara effektiv i lugn och ro, lyckades jag med planen alldeles ypperligt! :-)
Jag har nu renskrivit ALLA mina anteckningar från ALLA nya ämnen, förberett intervjufrågorna inför morgondagen och hunnit läsa ut boken!
Pluggandet får jag ta övriga kvällar fram till dagen D... duktig eller hur?

(Kaili hamnade i gungan på lekplatsen, vilket hon fullkomligt älskade... hon använde sig däri också av sin nya talang, kallat gapskratt ... när hon skulle ur gungan däremot, var det en arg liten sessa pappa Oscar fick handskas med... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar