måndag 24 maj 2010

dagens goda gärning...

Kiana kom in och sa att det stod en kvinna utanför som ville prata med mig idag, så jag går ut och där står en av de nyinflyttade flyktingarna och väntar. Hon kan inte ett ord svenska eller engelska, men på nåt sätt lyckades jag förstå att hon undrade om vi hade nån jacka till hennes 10-månaders pojke .... nu är det så här att vi länge sagt att vi ska rensa ute i förrådet och idag verkade vara en bra dag för detta, så jag försökte tala om för henne att jag skulle samla ihop lite och sen komma bort med det ... vid det här laget hade jag oxå fått fram att hon själv gärna ville ha lite kläder och skor oxå...
Rensningen påbörjades och under tiden hade vår gräsmatta fått sällskap av ytterligare släktingar som stod o sparkade boll med våra barn :-)
Ett bra tag senare hade vi fått ihop 4 kassar med kläder åt lill-killen och en del till mamman ... nu har vi nog bara en så där 15-20 sopsäckar kvar att sortera ... alltid en början och jag kan tala om att kvinnan med pojken och övriga släktingar blev riktigt glada .... till skillnad från Dante som igår blev riktigt förbannad då storebrorsan till Lill-killen kom in till vår trädgård och snodde hans nya cykel mitt framför näsan på oss (såg det genom fönstret)... det löste sig dock utan dramatik, då Oscar gick bort o hämtade hem den :-) ......

1 kommentar:

  1. Åh va snällt!!!!! Vilken GOD gärning, jag får rysningar!!!! PUSS

    SvaraRadera