fredag 11 juni 2010

Sorg och glädje ...

För 6 år sen idag miste vi vår älskade far, det kommer nog alltid kännas jobbigt när man kommer till dessa dagar som man helst av allt skulle vilja hoppa över ...
För min del spelas hela förloppet av hans död upp i mitt huvud varenda årsdag, då kan ni säkert förstå att jag just nu är HELT slut! :-(

Älskade Far!
Du lämnade oss och livet alldeles för tidigt,
det livet många tar för givet.
Den smärta som blev kvar i mig,
vill ingen lämna efter sig.
Du kämpade så hårt,
men sjukdomen gjorde det för svårt.
Jag såg din själ lämna din kropp,
i en del av dödens lopp.
Än idag kan jag höra din röst,
den verkar som en liten tröst.
När tankarna blir för mörka tänker jag på dig,
och minns dina trygga armar omkring mig.
Din gitarr och sångerna du sjöng med hjärtat,
tar bort en hel del av smärtan,
men saknaden kommer alltid finnas kvar,
liksom du i mitt hjärta älskade Far!







GLÄDJEN!
Vår älskade stora Sessa slutade idag 1:a klass (?)... så fina var de allihopa, och sjöng så sött som bara barn kan!
Alla dryga tal från håll o kanter kunde man ju varit utan, men denna underbara skönsång går inte att missa!


Efter Kiana fått krama Fröken och önskat Glad sommar gick vi hem och åt glass, och så fick de en liten avslutningspresent ... lyckan var total!

När jag sedan kände ångesten komma flygandes, behövde jag som alltid göra något annat för att slippa känna, och detta "något annat" blev ett rums-byte för Kiana och Dante.

Det tog sin lilla tid, men jag är så nöjd, och nu har Kiana fått ett rum i fred. Dante och Kaili delar numera rum, och som de lekt där idag ... och busat såklart ...vid nåt tillfälle hittade vi Kaili uppe på ritbordet ... (hon är en riktig klätter- Maja..)

♥♥♥♥♥♥

3 kommentarer:

  1. Skickar lite styrkekramar till dig...Förstår att det är jobbigt...

    Tycker att rummen blev jättefina!!

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Livet är verkligen fullt av kontraster.
    Kram på dig.

    SvaraRadera