fredag 23 juli 2010

Barndomsvännen...

Jag har en vän som jag umgicks med typ dygnet runt från åldern 5-12, vi bodde på samma gata bara några hus ifrån varandra, vi var oskiljaktiga och väldigt busiga ;-) ... jag var helt knäckt då beskedet kom att de skulle flytta till Skåne, alla undrade hur jag skulle klara det!
Vi höll kontakten ett tag, sen blev kontakten glesare och vi träffades bara någon gång då och då, för att sen helt tappa kontakten. Sen hittade vi varann på Facebook och hon kom och hälsade på 1 gång år 2007, sen var det tomt ett tag, men IDAG träffades vi på fika inne i Karlshamn då hon är här över festivalen. Vi pratade som om vi aldrig varit ifrån varandra, vi fnittrade som vi gjorde som barn och det kändes helt naturligt!
Idag är jag så väldigt glad över att ha få träffa henne igen, det kan jag leva på ett tag, men hoppas såklart att det inte dröjer ytterligare 3 år innan vi ses igen ;-)... det är något alldeles speciellt med en vän från så tidig barndom, så mycket vi varit med om och så mycket vi känner till om varandra :-)
Tack för att du tänkte på mig min vän och för att du tog dig tid att träffa mig, trots att du har så många du ska hinna med när du är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar