torsdag 22 juli 2010

Startskottet på Östersjö!

Igår var jag taggad,förväntansfull och på mitt bästa partyhumör, det var ju Östersjö-start med inga mindre än EUROPE på scenen i lilla Karlshamn :-)
Kl.17.00 träffades vi i stugan (Jag,Anna o Liz), hann slänga i oss några kalla goda öl innan vi tog plats i öltältet på torget med alldeles utmärkt vy till scenen!
Under timmarna innan Europe började spela, passade vi på att åka Parisehjulet, dricka öl och äta snacks och bara njuta av den stämning som kom efter hand.
Ungefär 15 minuter innan det var dax, började jag o Anna ta oss framåt för att såklart hitta den bästa platsen, och det lyckades vi bra med, för mycket närmare än vad vi hamnade kunde man knappast komma :-)
Anna hade såklart kameran med sig (henne kan man lita på), och lyckades få en hel del superbilder på den sockersöta Joey Tempest och de andra söta grabbsen i bandet :-)


Efter ett tag var det smockat med folk bakom oss, och jag började få lite smått panik, och huvudvärken smög sig på mig. Gick då och satte mig med Liz istället och efter ett tag kom även Anna tillbaka.
Efteråt drog vi oss neråt hamnen, men jag hade vid det laget fått en sprängande huvudvärk som gjorde att jag fick försöka hålla ihop huvudet med båda händer eftersom det kändes som det skulle sprängas i bitar och det fanns inget annat att göra än att ringa Oscar som kom och hämtade mig...
Sammanfattning:
Europe var helt fantastiska, vilken energi, vilken glädje och utstrålning, de gav järnet till Karlshamns stora förtjusning!
Hoppas verkligen de kommer tillbaka :-)
Resten av kvällen var ju inget vidare, men det kändes som det kunde kvitta, jag var ju ute för att se Europe igår och det kommer jag att leva ett bra tag på, sen är det ju festivaldax på Lördag igen och DÅ jäklar ska jag vara pigg och glad igen!!! :-)
ps. Jag o Anna lyckades minsann pryda dagstidningen i en liten bild från gårdagen oxå ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar