söndag 25 juli 2010

Fest och festival...

Satt hemma några timmar innan det var dags för förfest hemma hos Sofie o Daniel och försökte ladda och komma i stämning ... det var minsann inte lätt o jag kan inte påstå att jag lyckades särskilt bra heller. Det usla vädret vann över den drink Oscar trollade fram till mig, och att ungarna höll på att driva mig till vansinne hela dagen hjälpte inte heller.
I vilket fall kom vår efterlängtade Elin (barnvakten) till slut och dessutom lite tidigare än utlovat och det uppskattades kan jag säga.
Försökte förbeställa taxi och stod i 20 min i en telefonkö, för att sedan få höra att jag ringt färdtjänst och inte taxi (ha,ha,ha försöka duger). Oscar körde och hämtade Anna o Liz medans jag och värdparet pimplar i oss öl i full fart och sen börjar stämningen infinna sig.
Kl.21.30 kommer taxibussen och kör oss i ilfart till festivalen (började undra lite smått om det var en förklädd ambulans jag beställt :-D)
Vi hamnade sedan (efter det att Oscar o Daniel fått polisen efter sig då det försökte smuggla öl över torget) på hotellet och där var vi kvar resten av kvällen/natten innan det var dax för hemfärden.


(Pusskalas på hotellet!!!! ... ser jag alltid ut så när jag pussas, tänker jag aldrig mer pussas offentligt!!!! :-D)

Vi möttes av en jäkla vinterkyla då vi kom ut från hotellet, bestämde oss för att sitta inomhus och äta vår nattamat, och valet blev till slut "Marinas" ... sen traskade vi ner mot bussarna, som såklart var försenade.... försökte istället få tag på en taxi..det var inte lätt, men vi lyckades till slut, och chaffisen lyckades lura oss rejält... 500kr till Hällaryd, han var ju inte riktig klok den människan! :-o ... men i det läget, ville vi bara krypa ner i våra varma, gosiga sängar och få lite sömn...
Det hade gått bra för vår barnvakt, förrutom vid tandborstningen (som jag glömde varna henne för), då han hade skrikit, gråtit och försökt slå stackars Elin, men det var tur att storasyster(även kallad minichef av Elin :-D) var van och visste precis vad som funkar på honom ...
Kaili somnade vi själva vid 18.40, så där var det inga problem, Dante hade somnat i soffan vid 20.30, så hon bar upp honom därefter.
Idag är vi sega, barnen skulle upp kl.06.45 ... det blir en tidig kväll för dom vill jag lova, sen blir det filmmys för de vuxna!!!
Till de vänner jag träffade ute vill jag säga: "Jättekul att se er igen!.."
Till er jag inte träffade vill jag säga: "Fan vad synd!"
och till de som var med oss vill jag säga: "TACK för en kul kväll!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar