fredag 6 augusti 2010

Barnens gård 2010 ...

Hinner slå upp ögonen o sätta på kaffet innan jag får ett sms av storasyster som undrar om vi vill med till Barnens gård .. de ska sticka om 1h får jag höra sen...
Snabba ryck, 3 ungar att fixa iordning o förbereda till, badkläder att packa. Mycket stress o lite tålamod senare kommer vi ut från huset, sätter barnen i bilen, känner doften av något mindre behagligt,in i huset, byter blöja och iväg ... ingen bensin på bilen, måste tanka ... inga korvbröd till grillningen, måste handla ... så småningom landar dock även vår familj på Barnens gård, där vi möter upp de 2 lite mer effektiva familjerna Ingemansson/Atmander (fast jag tror minsann de redan var beredda på denna trip och planerade sin tid därefter ... så mer kredit till oss ovetande ;-) )
Kaili hade nog vaknat på fel sida, för där var mest gnäll hela dagen, för övrigt blev dagen lyckad, barnen busade, badade, matade djur och åkte traktorer för fulla muggar och däremellan blev det lite grillning, glass o kaffe.
Jag fick väldigt ont i magen senare på dagen, och det kan vara ytterligare en UVI som spökar (känner igen känslan), men det kan oxå beror på all den mjölk jag råkade få i mig under dagen ... jag lär mig ALDRIG!
Jag dricker iallafall massa tranbärsjuice nu, och mjölken undviker jag, så nu känns det bättre :-)






Oscar bestämde träff med Per o Elias på tennisbanan och där verkar han har fastnat (?) ... hoppas han kommer snart, för ikväll vill jag ha det filmmyset jag inte fick igår på grund av Oscars migrän!!

3 kommentarer:

  1. Ååå jag vill med dit. :)
    Det ser ut att ha varit dömysigt. :)

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du mår bättre! Hoppas att det inte blir mer av det nu då.
    Effektiv kände jag mig knappast i morse när jag vimsade runt och Per var på joobet, vi bestämde oss sent i gå kväll, men Liz var verkligen effektiv, hon bestämde sig 9.30 i fm och hann ändå dit före er! :D
    En riktig mysdag, sån tur med vädret oxå, synd bara med din mage...

    SvaraRadera
  3. Lisa: Det ÄR riktigt mysigt där!!
    Anna: Oj då, då vann Liz helt klart!! ... :-D

    SvaraRadera