lördag 4 september 2010

4 Sep...

Tänk att vi redan är inne i Septemeber!! :-o
Dagarna springer verkligen ifrån mig ...
Det har blivit några klädpartyn på sistone, mycket fint finns det att handla ..
I skolan är det håll i gång också ... har hunnit med 1 prov, S-HLR (Hjärt o lungräddning för sjukvårdspersonal) och 2 turer i Metodrummet, där vi stuckit varandra lite, tagit Urinprover, blodtryck, puls och satt kateter (på dockan :-D), tagit bort suturer och lite annat smått o gott ...
Vi har bara nästa vecka med den nya klassen kvar, sen går de ut på praktik och vi 5 från min gamla klass blir ensamma kvar (tror jag?) i ytterligare 4 v innan det är dags för vår praktik ....
Nästa vecka har vi en "Första-hjälpen-övning" på schemat, då har de tagit in riktiga markörer som ska få olika roller och händelser som vi sen ska ta hand om, nervöst men spänannde!!
Helgen blir kort för oss, då Oscar jobbar idag också (invigning av förskolan) och jag jobbar 8-16 imorgon!
Jag tror faktiskt Lill-Sessan har fått UVI, så jag tänkte försöka fånga upp lite urin någon gång under dagen för att se om jag kan åka in och kolla det ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar