tisdag 14 september 2010

Det kom ett brev...

Förra veckan kom det där brevet om att man ska in och sära på benen ... de kallar det för cellprovtagning ;-)
Nu är det avklarat och med mig hem (efter jag fått berätta att jag har 3 barn) fick jag en broschyr om steralisering och en uppmaning om att jag precis haft ägglossning och att riskerna fortfarande är stora att bli gravid (ha,ha,ha).
Mina andra cellprover har varit bra, så det är ju bara att hoppas på att det fortsätter åt det hållet.
Går omkring med många funderingar, främst vad gäller andra människor och deras egoistiska tankesätt, saker jag inte kan klura ut, men också saker som går att klura ut. Att se mönster och sammanhang i saker som händer är jag faktiskt ganska bra på, men ibland vill jag bara inte förstå... det kan såra alldeles för mycket och jag väljer därför att blunda för fakta ... men det finns gränser... även jag har gränser och ibland kanske man mår bättre av att ta tag i allt det där och verkligen fundera på om de vänner man har, egentligen är den där vännen man inbillat sig att hon/han är. Även om vissa har svårt att förstå det, så är faktiskt jag också mänsklig, jag har känslor som kan såras och även jag har svaga punkter som vissa gottar sig i och trycker på för att sedan använda till sin fördel. Sjukt men sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar