onsdag 22 september 2010

Läkarbesöket...

Så fick jag ÄNTLIGEN tummarna ur och ringde det där korta samtalet till vårdcentralen gällande mina misstänkta njurproblem. Fick en tid bara några timmar efter :-)
Läkaren var helt fantastisk .... här har man gått med samma problem i 3 år och INGEN har tänkt på att det kan finnas saker som gör att jag får alla dessa UVI, INGEN har brytt sig om att göra någon vidare utredning utan bara avfärdat det hela med att det kanske är sista gången nu, eller det kan vara så ibland, ta din penicillin och se glad ut...
Denna läkare vill INTE SLÄPPA mig i första taget... :-)
Efter att hon konstaterat att jag nu har ytterligare en UVI och jag bara suckat åt det hela och mumlat fram nåt i stil med att "det var ju inget ovanligt precis", började hon fråga mig om övriga symtom... tröttheten kom på plats 1 och det andra därefter... efter vi pratat en stund om det hela började hon kryssa i lappen till Lab, och jisses vad det kryssades... säkert 10 olika prover... därefter säger hon att DENNA gången SKA urinen skickas på odling och en remiss skickas för röntgen av njurarna, men först o främst måste du behandlas för UVI:n ... jag tyckte inte detsamma eftersom jag vid det här laget blivit immun mot symtomen och inte kände av det, kändes det onödigt..MEN det tyckte inte hon utan var väldigt bestämd med att den skulle hämtas på apoteket direkt!.. Tröttheten kan ha att göra med den ständiga infektion jag bär på, man blir trött redan efter 1 av dom säger hon, men hon misstänker att UVI:n kan komma från njurarna ... att det är njurstenar som släpper och bilda "grus" som sedan ger UVI ... har ju alltid tänkt tvärtom jag... att jag får problem med njurarna PÅ GRUND av infektionen....
Imorgon ska proverna tas, kunde ju inte göra det idag, då hon ville ha järnprov som måste tas innan kl.10.00.. sen är det bara att vänta......

1 kommentar: