tisdag 21 september 2010

Ledsamt ....

Där satt den!!
Min kloka syster Anna finner orden för hur det hela känns så här efter det fiaskot till val som gjordes, tummen upp för dig och HEJA!!
Att folk efter det att SD kommit in i riksdagen helt plötslig vågar "Stå" för sina åsikter, är för mig ett tecken på feghet, hade de inte hamnat där, hade folket aldrig vågat erkänna sina åsikter ... man gömmer sig alltså bakom ett skitparti utan mänskliga tankar!
Är man själv inte invandrare i Sverige eller lever med en, kan man tydligen inte förstå hur man orkar lägga energi på "sånt trams" ... men HALLÅ!! WAKE UP!!!! Trams??? Tror ni verkligen att personerna det berör tycker det är trams?...hur kan någon annan som inte befinner sig i situationen tala om det som om det inte vore värre än att mjölken hemma är slut???
Jag blir så ledsen, när folk inte kan tänka längre än till sitt eget ....
Att sen inte förstå varför man ogillar tanken att ha en SD i sin vänskapskrets är bedrövligt! HUR kan man kalla det vänskap?...Det handlar om mer än bara en åsikt, det handlar om livsstil, det handlar om respekt, det handlar om äktheten i vänskapen. HUR tänker man då om man röstat på SD? Så här ser jag det?
" Självklart är du min vän, jag gillar dig och dina barn och din sambo, men i vilket fall vill jag har ut dig från MITT land, du har inget här att göra .... men SJÄLVKLART är du min vän, en väldigt fin vän...."
Eller som om Nazisterna skulle bli bästa vän med judarna för att sedan ta dö på dom...
Vilken fin vänskap.....NOT!!!!!
Jag hoppas innerligt att ingen i min närmsta vänskapskrets har röstat på SD, det skulle göra mig så besviken, men samtidigt så jäkla förbannad, för det betyder att jag slösat bort min värdefulla tid på människor som egentligen inte alls förtjänar det!

3 kommentarer:

  1. Låter illa det där, är det nån av era bekanta som har röstat på SD då, som ni vet..?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag verkligen inte!! Men tanken finns ju där och den skrämmer mig mycket :-(

    SvaraRadera
  3. Okunskap kära du. Vilka fundament som ens egna val av lapp i söndags vilar på så är det i många fall en brist på insikt och okunskap vad det i förlägningen kan ge i konsekvensen av dess parlamenatariska förhandlingskapital.
    I andra fall hänger det samman med en övertygelse om att tro sig veta om sin egen förträfflighet och dess brist på den samma.

    Vet vad jag tror, tycker och känner men det är en annan diskussion...

    In media res

    SvaraRadera