torsdag 28 oktober 2010

Gårdagens summering ...

Tandläkarbesöket gick väldigt bra, men först trodde jag det var helt kört .. då tandsköterskan säger till Dante att hoppa upp i stolen så hon kan räkna hans tänder .. han svarar snabbt och bestämt
-"NEJ, det ska jag INTE!!" ... en aningens förvånad sköterska undrar då om Dante kanske redan vet hur många tänder han har?
-"Ja, det vet jag"... svarar han och börjar peka på tänderna samtidigt som han räknar: -"1,2,3,4,5,6,7" ... har jag ... (det där trodde såklart inte sköterskan på :-D)
Därefter gick han med på att hoppa upp om han fick sitta i mitt knä :-)
Alla 20 tänder var på plats och såg väldigt fina ut dessutom :-)
Kaili som den busan hon är, klättrade direkt upp i stolen när hon kom innanför dörren och kom på att tandläkarstolen faktiskt fungerade utmärkt som rutchkana, så där gled hon ner, och sen upp och sen ner ett antal gånger innan storasyster fick ta hand om henne...

På kvällen var jag ju som sagt på föreläsning som hette "Karlshamn satsar", väldigt bra, väldigt roligt och mycket intressant!!

Summan av det hela blir alltså att gårdagen var en väldigt bra dag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar