fredag 19 november 2010

Till en vän...

" Idag min vän, säger jag Tack o hej.
Det handlar inte om dig, inte om mig
utan om situationen i sig.
Min själ behöver ro och frid,
och som det är just nu står mitt hjärta brevid.
Läget är känsligt
och jag antar att det bara är mänskligt.
Jag kommer sakna vår kontakt,
men när det rinner över i en kamp om makt,
då gör jag valet att stå över,
för det är vad mitt hjärta behöver.
Fortsätt vara den fina person du är,
vart dina vägar än bär."
Många kramar din vän // Jennie



(hittade en jättesöt och tänkvärd video om kärlek och vänskap ...)


2 kommentarer:

  1. Vilken fin men samtidigt så vemodig och sorglig dikt... Det känns som om det ändå finns hopp, att du och vännen kan hitta tillbaka till varandra någon gång? Ibland behöver man bara en paus...
    Kram

    SvaraRadera
  2. jag fatar inget ting många kramar vilja

    SvaraRadera