torsdag 2 december 2010

En vit lögn?

Min kära Prins här hemma har kommit in i en "ljugperiod". Han hittar på de mest trovärdiga saker, så nu är det svårt att skilja på om han verkligen talar sanning eller inte. Ibland är det riktigt roligt, ibland mindre roligt.
Ett exempel på en fruktansvärt bra och rolig lögn kommer här:

Igår försvinner Dante och Kiana upp på ovanvåningen och efter ett tag ropar jag på Kiana, som undrar lite smått irriterad vad jag vill. Jag frågar vad hon gör och hon säger att hon hänger upp tvätten som jag genom Dante bett henne göra.
Det hade jag inte gjort och hon blev lagom sur på Dante över detta, jag blev dock ganska glad
;-D

Sen kan han säga saker som att han åkt till Mc Donalds och beställt en liten Coca-cola tillsammans med vaktmästaren på dagis, och det är ju en mindre rolig lögn!
Vad kan man göra?
Har såklart pratat med honom om att det inte är bra att hitta på saker sådär, men hur mycket av allvaret han egentligen förstår är svårt att säga.
Hoppas det bara är en fas han är inne i som snabbt går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar