söndag 2 januari 2011

Ny(a)året...

Nyårsafton firade vi hemma hos oss tillsammans med Fia och Nellie. Vi hade väldigt mysigt, åt 3-rätters, spelade barncharader, kortspel, drack lite gott, tittade på raketer och bara umgicks!
Nellie åkte med mig hem när jag slutade jobbet kl.8.00, så de stora tjejerna fick mycket tid att leka, dessutom sov de över och var kvar tills ca 14.00 dagen efter!

(Nyårsdukningen och huvudrätten! )

Förrätten åt vi upp så snabbt att vi inte hann fånga den på bild ;-o.... det bestod iallafall av hjärtformade ägg/räkmackor!
Huvudrätten blev baconlindad kycklingfilè fylld med spenat och ost, potatisgratäng och sparris
Efterrätt var en mumsig vaniljpanacotta med hallon/granatäppelsirap, toppad med riven ljus och vit choklad.
En Irish Coffee slank också ner därefter, sen var vi så mätta och belåtna att vi höll på att spricka!



Några av nyårsfirarna ser ni här:



Dante lyckades minsann hålla sig vaken enda tills 00.30, Kiana och Nellie gick o la sig samtidigt som oss (vid 02.00) och Kaili somnade vid 19.00.
Sömnen blev dock inte långvarig, eftersom Dante ramlade ur sin säng och slog upp ett köttigt, djupt sår vid hakan och vi hade blod överallt. Han hade så ont så benen bara skakade på honom, men han lugnade sig snabbt efter lite Panodil och ett plåster. Dagen efter åkte Oscar in med honom till jourcentralen, där han fick lite skällning, eftersom det hade behövt sys och det måste göras senast 6 h efter skadan uppkommit, och vi då var försent ute. Den sura sköterskan tejpade då istället med 4 remsor och ett plåster över ... hur länge de ska sitta där har vi ingen aning om..nån som vet??


Det blev alltså en skitstart på det nya året, och jag hade hoppats på att det var en ren tillfällighet, men tvi fick jag då biljäklen inte gick att öppna av nån anledningen imorse, så jag fick lämna bilen och promenixa hem (vilket jag ifs brukar göra men det var för blåsigt för att gå igår tyckte jag). Nu får vi tillbaka och försöka starta den, och jag vägra låta min tankar smittas av negativa tankar, så jag TROR på det bästa, det vill säga en ren tillfällighet och en bil som öppnas och startas utan problem när vi kommer dit;-)

2 kommentarer:

  1. Stackars, stackars Dante, vilken otur han har haft! :(
    Trevliga nyårsbilder för övrigt :)

    SvaraRadera
  2. stakas Dante han verkar varkligen ha ont och otur.
    vad gottis det ser ut men vaför har ni inga Bilder på Nellie vad hon inte med eller många kramar vilja

    SvaraRadera