tisdag 4 januari 2011

Ikeaturen...

Är man född i Vädurens tecken, får man lätt spontana infall och då ska saker och ting hända helst INNAN man kommit på dom, detta har jag lärt mig av den fina boken om Vädurens tecken jag fick av min kära vän Freijan häromdagen :-). Infallet igår resulterade i ett besök på Ikea!!
Något jag på sistone kommit fram till är, att Dante har blivit en otroligt snäll och lydig liten kille, till skillnad från raseriutbrott och evigt trotsande han höll på med för inte så längesen. Hans humor kan dessutom får den suraste människan att lysa upp som solen en varm sommardag, så omtänksam och så kärleksfull är han min älskade lille Prins ♥
Vad har då detta med Ikea att göra, undrar ni säkert då ... JOOO, jag hoppas innerligt att busan (även kallad Kaili) bara är inne i en fas precis som Storebror var och som började i exakt samma ålder, för jisses vad jag måste tycka synd om mig själv annars!!
Nån busigare unge finns nog faktiskt inte, och så mycket gnäll och skrik för ingenting eller allting finns nog inte egentligen på riktigt!
Tänk dig att skruva upp en Duracellkanin på maxläge, sätt ner den på golvet och se där har ni vår Lilla "Sessa"!! Vi hittade henne uppe på en arbetsstege, i ett tappert försök att välta ner varenda lampa hon såg, sprang ifrån oss med bus i blicken och ett illvrål, hoppandes på saker som inte är lämpliga att hoppa på och listan kan göras huuuuuuur lång som helst, men som tur väl är, har jag redan lyckats förtränga hälften av allt hon hittade på!
Vill jag på något sätt straffa mig själv för något framöver, ska jag absolut ta med mig Lill-Sessan till Ikea, och behöver jag inte straffas ska hon helt klart stanna hemma!!
Vi lyckades trots detta, inhandla lite saker på Ikea, och är riktigt nöjda (för denna gång)
Här är några av de saker vi fick med oss hem:

(Bilderna är lånade från Ikeas hemsida...)



Gungan blev snabbt populär av alla barnen här hemma. Mattan blev fin i lekrummet och Hajen ville bara inte lämna Dantes famn ;-)


Soffbordet var på rea och hade ett helt fantastiskt pris (vårt gamla ska Fia-Lia ta över), lampan som ska stå där granen står (fortfarande tyvärr), kommer nog lysa fint och sprida ett behagligt ljus över vardagsrummet (när vi lyckats få ihop den vill säga, jag har kallat in experthjälp i form av Sofie)!!
Massa annat plock slank såklart ner i påsarna oxå, det går ju inte att komma ifrån precis ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar