onsdag 23 mars 2011

Pusselkillen....

Dante har ett stort intresse av pussel, och det måste ju uppmuntras tycker jag!
Det ska tydligen gynnar det matematiska tänkandet framöver och eftersom jag är urdålig på allt som har med matte att göra, hade det varit otroligt kul med en kille som kan det där ;-D
På kalaset i helgen drog Dante, Mirinda och Wilmer fram ett pussel och la det så fint tillsammans, pusslet var så nytt att det fortfarande var inplastat. Igår tog vi fram det igen och Dante la bitarna på plats helt själv och det gick undan!!
Jag vet inte vad som "förväntas" av en snart 4-åring att klara vad gäller pussel, men 54 bitar utan någon egentlig utmaning tycker jag låter fantastiskt!
Får nog köpa ett med något att bita i snarast!!

2 kommentarer:

  1. Vad kul, så är lillan med! Just nu sitter hon och knåpar med ett 100 bitars, ska bli intressant att se om hon klarar det. :-p

    SvaraRadera
  2. Stod och höll i ett pussel med 125 bitar i leksaksaffären idag, men tänkte jag skulle vänta tills han fyller år i maj :-)
    Hon gillar med pussel hör jag :-))
    Kaili fick sitt första egna pussel idag, då hon helt desperat försöker sig på Dantes,hon fick ett knopp-pussel på 9 bitar och det har hållt henne sysselsatt idag :-)

    SvaraRadera