tisdag 22 mars 2011

Vad passar bättre ....

Igår drabbades jag av den äckliga kräksjuka jag hade hoppats på att slippa i år. 10 spyor på 4 timmar och ett par diarrèattacker och jag var helt slut därefter!
Jag kände av det redan innan Oscar stack till jobbet, men försökte förtränga det, vilket jag inte skulle ha gjort då det sen dröjde tills kl.13 innan jag fick hem honom gen!
Tack o lov var Kiana hemma från skolan, då hennes öra rann lika mycket fortfarande och utan hennes hjälp hade jag aldrig fixat det. Vilken pärla hon är, hon fixade med frukt till de små, lekte med dom,hon somnade Kaili i vagnen och höll ställningen suveränt bra!!
Nu är jag människa igen och håller tummarna hårt på att de andra klarar sig. Kaili har dock fortfarande feber (39 grader)och varför har jag ingen aning om, då hon är frisk för övrigt. Kiana är tillbaka i skolan och örat rinner betydligt mindre!
Så vad passar då bättre efter en kräksjuka än att få hem ett paket från Buzzador, där vi ska testa Bifiform balance? ...
Jag vet redan nu 3 st från jobbet som absolut ska få testa en burk ;-)
2 burkar finns sedan över, så säg till om ni vill testa!

Lite fakta:
Bifiform balance tuggtabletter ska tas varje dag i samband med måltid i 14 dagar, därefter brukar den höga koncentrationen av mjölksyrabakterien som finns i tabletten ha balanserat en irriterad tarmflora.
Jag ser fram emot att testa detta, då jag väldigt ofta lider av uppblåst och spänd mage som gör att jag ser ut att vara gravid i 7:e Månaden ;-) och efter gårdagens kräksjuka, behöver jag nog faktiskt tugga i mig en redan nu!!

3 kommentarer:

  1. Stackare... Kräksjuka är AAAAALDRIG trevligt!
    Uppblåst mage; det är inte laktosintolerans "light"? (Hade en kompis som klarade av att dricka mjölk m.m men som blev mycket bättre i magen när hon testade att inte göra det.

    SvaraRadera
  2. Nej, TVI för kräksjuka!!
    Jo, jag använder redan laktosfritt sen flera år tillbaka och det har hjälp mig jättemycket, men dessa tabletter ska tydligen hjälpa oss laktoskänsliga oxå, så man kan äta hos andra utan att blåsas upp ;-)...
    kramiz

    SvaraRadera
  3. Hejsan svejsan, hoppas allt känns bättre nu..:-)
    Glömde ringa dig innan, men jag säger det här...Tiderna är fixade, du har kvällarna:-) Sköt om er & krya på er därborta!! Kram

    SvaraRadera