söndag 24 april 2011

Konstig dag....

Konstig dag det varit!!
När jag vaknade upp på jobbet i morse var det till synen av en megastor äcklig spindel som satt högst upp i gardinen, och ni vet säkert vid det här laget HUR jäkla rädd jag är för spindlar!
Helt ärligt fick jag en tillfällig febertopp av rädslan, och inte kunde jag döda den heller då jag var rädd att flugsmällan inte skulle klara av det :-o
Väntan på morgonpersonalen har nog aldrig varit så lång innan!
Väl hemma sitter/springer/myser vi i trädgården när Oscar skriker nåt jag inte uppfattar, som sedan visar sig vara en HUGGORM mitt på gräsmattan som Kaili stampat över!!!!!!
Panik,panik,panik.... ringer till vännen Bosse och skriker: HJÄLP!!
Oscar fångar upp den med hjälp av 2 spadar och få i den i en låda och vid det här laget är ormen helt enkelt skitsur och börja fräsa o röra sig alldeles för mycket, samtidigt är Dante vansinnigt nyfiken och vill titta på nära håll och Kaili kräver att få klappa den. Till slut fick Oscar iväg lådan med huggormen och vandrar iväg utom synhåll och släpper ut den!
Den var ca 30-40cm lång och jag antar att det var bebisormen, så nu undrar jag:
Ligger Mamma och pappaormen kvar och lurar hos oss??? *biter på naglarna och svettas kopiöst*
Bilder tog vi så dom kan ni få se imorgon när jag kommer hem från jobbet!
Stor spindel och en fridlyst orm på samma dag,imorgon får jag nog spela på lotto eller nåt ;-)
Jag gissar på att mina drömmar kommer vara allt annat än trevliga inatt ....

1 kommentar:

  1. Där är vi inte lika, jag har inget emot spindlar. Inte ens de stora lurviga. ;-)

    SvaraRadera