måndag 25 april 2011

Underbara vår!!

Vilken energi jag får när våren äntligen kommer, den bästa årstiden som finns enligt mitt tycke!! Penicillinet har nog också gjort sitt för denna gång ;-)
Hela dagen har vi spenderat ute i trädgården och barnen älskar det lika mycket som mig. Kiana har haft fullt upp, då kusin Vilja sovit över här inatt och varit kvar tills för bara en liten stund sedan. Kusin Malina kom också för att leka med tjejerna vid lunchtid och det underlätta verkligen att vår stora Sessa har någon att leka med, då det är det enda som gäller nuförtiden - kompisar!!
Imorse fick vi nog erfara varenda bustrick Bolibompa har haft att komma med under åren, fanns inte många platser som inte var busfyllda!
Tejp på osthyveln, tomt mjölkpaket fast i ett snöre som flög ut när vi öppnade kylskåpet, plastfolie på vattenglaset, en plastmugg som flög ut från en av garderobsdörrarna, folie i skorna och en massa annat hade tjejerna lyckats trixa med innan jag kom hem från jobbet, busungar!!
Vår bautastora gräsmatta har JAG klippt idag, och det är ju lite speciellt eftersom jag alltid kommit undan just den biten på grund av min allergi för nyklippt gräs. Idag ville jag dock testa och förrutom några nysattacker gick det alldeles utmärkt och vilken ro för själen det var, rena medtationen skulle jag vilja säga :-)
Dubbarna är väck från min bil tack vare vännen Bosses kontakter, så nu är den körduglig igen!
Lill-Sessan har varit så lugn och snäll idag, inget gnäll överhuvudtaget.
En helt underbar vårdag alltså :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar