fredag 6 maj 2011

Cirkus Gonzalez/Ingemansson...

Blir det kaos så blir det på riktigt kaos!!!
Barnen är på dagis då jag jobbat natt och börjar igen kl.16.00. Syster Liz kom hit med Wilmer som precis varit på vårdcentralen då han slog i en sten och pissblödde från ögonbrynet och det var ingen snygg bula han fått där precis!
De ringer strax därefter från Dantes förskola och säger att han mår illa, känns varm och nte alls är sig lik. Själv säger han att han vill vänta med att kräka tills mamma kommer och hämtar honom (!)
Oscar har alla bilbarnstolar i sin bil, så jag lånar Liz bil och hämtar min likbleka son, kör hem, öppnar ytterdörren och han spyr ner det mesta vi har i hallen ...mattan, mina skor, hans skor, kläder och golv. Liz o Wilmer flyr ut bakvägen och mitt uppe i kaoset, kommer jag på att jag skulle vara på Kianas utvecklingssamtal kl.13.30 och sen få med mig Kiana hem, inte så smart med en kräkande pojk här hemma och Oscar kommer inte kunna ta sig hem förrens vid 15. Jag ringer Pappan till Kianas bästa kompis, som snällt erbjuder sig att hämta Kiana i skolan och köra hem henne *pust*.Att sedan får tag i hennes fröken för att säga att vi inte kan komma , blev ju ett svårare bekymmer, men hon ringde helt förvirrad precis och jag kunde förklara läget. Sen har vi ju en liten Sessa som nu är på sin förskola, men henne får vi hämta hem när Oscar kommer, precis lagom tills det är jobbdax för mig!
Nu hoppas jag innerligt att det INTE är kräksjuka utan ett tecken på att vattkoppor är på gång istället, som vi ju inväntar. Kiana började med att kräka och få feber när hon fick sina vattkoppor, så vi håller tummarna för det.

4 kommentarer:

  1. Usch låter inget skoj alls!! men ingen kräksjuka nu väl..? Den säsongen tog slut förra månaden väl..? Tror och (hoppas) mer på vattkoppor då...Kram

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt hur många av våra (småbarnsföräldrar) inlägg som handlar om sjukdom! Hur ofta kan man vara sjuk egentligen?!
    Samma här, förkylning hos hälften av oss och migrän av och till hos den andra delen...
    Krya på er! Kram

    SvaraRadera
  3. Jenny: De sa att ett av barnen fick åka hem med magsjuka förra veckan, men han var inte där då. Han kräkte inte mer sen,och var det maginfluensa, så var det nog den snabbaste varianten vi har haft ...

    Mamasnest: Ja, visst är det! Och ju fler man är desto mer sjukdomar blir det ju! Hoppas de stärks riktigt ordentligt av allt de får nu, så de får hålla sig friska när de blir äldre, nåt positivt måste väl komma ut från det hela?! ;-)

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  4. Jenny: Eller nu ljög jag visst :-( ... har ju jobbat inatt och fick veta nu när de vaknat, att han hade kräkt 3 gånger inatt oxå, så det var nog en magsjuka trots allt!!

    SvaraRadera