söndag 8 maj 2011

Jag och min cykel....

Jag har fått tillbaka en hel drös energi sen jag slutade med penicillinet och känner mig bättre från UVI:n, så pass att jag har hållt igång hela dagen trots att jag varit uppe sen kl.05.00.
Cykeln jag köpte av min vän Fia har blivit flitigt använd och trots att det känns som om jag håller på att tuppa av varje gång jag nått mitt mål, ser jag fram emot nästa cykeltur ;-)
När jag varit i affären idag och var på väg att sätta mig på min kära bike, kommer det fram en "äldre herre i sina ... värsta år" och lägger in sin bästa stöt. Jag vet att jag på sistone pratat om att jag känner mig väldigt gammal, men inte trodde jag att det skulle leda till det här!! Nu tar jag tillbaka allt det där,och säger att jag känner mig så ung och frisk och har måååånga år framför mig ;-D
Raggningsrepliken lät ungefär så här:
-" Jag bor i ett hus, som det drar väldigt mycket från, det blir riktigt kallt om vintern och braskaminen hjälper inte ett dugg ... men hade jag haft en kvinna som dig jämte mig hade jag ju inte behövt frysa, det hade varit bättre än braskaminen..."
Cykeln har nog aldrig tagit mig hem så fort förr..... :-D

När jag kom hem försökte jag klippa gräset, men kom knappt halvvägs innan gräsklipparen strejkade och denna gång vann den, det får väl duga med en halvdan gräsmatta så länge!

Tjejernas första match i Commersen cup gick riktigt bra, de kämpade hårt in i det sista och det gav utdelning i form av vinst med 7-3, GRATTIS tjejer!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar