onsdag 18 maj 2011

Farväl torr hud!!

Nu är jag på gång med ytterligare ett uppdrag som Buzzador och det innebär alltså att jag och mina nära och kära eller vem som helst som känner för att prova produkter nu får en chans att göra detta gratis :-)
Ni testar och berättar sedan för mig vad ni tycker och tänker om produkten, helt ärligt!

Häromdagen ramlade dessa saker ner i brevlådan:


3 olika produkter från DECUBAL och det märket har nog de flesta av oss redan hört talas om..?

FAKTA:
Decubal började utvecklas redan på 70-talet och har sen dess varit en räddare i nöden för svenskar som lider av torr och känslig hud, även exsem.
Utgångspunkten har varit att ta fram milda och mjukgörande produkter UTAN parfym eller onödiga tillsatser!
Produkterna från Decubal används i öppenvård, sluten vård så väl som egenvård. Det finns dessutom i över 40 länder!!


Vi ska alltså testa:
1. Handcream (som är en fuktgivande kräm för torra händer som innehåller Lanolin och naturliga oljor så som kokosolja och avokadoolja vilket i sin tur ska göra händerna mjuka)
2. Lips&dry spots balm ( En fet salva för läpparna, men ÄVEN andra torra partier på kroppen som behöver återfuktas, som tex. armbågar eller nagelband)
3.Face vital cream (ansiktskräm speciellt framtagen för torr hud, som innehåller vitamin B3 som stimulerar hudens nybildning)

Här hemma är vi 4st som har väldigt torr hud och 2 st med exsem. Kiana blev jätteglad när jag sa att hon kunde vara med och testa, och det första hon ville prova , var lips&dry till sina snustorra armbågar! :-)



Storasyster provar smörja in läpparna istället för armbågarna och efterlyser genast något annat sätt att få det på läpparna än att behöva använda fingrarna (hon tänker på de som är formade att stryka på direkt på läpparna). Jag gissar att det inte är gjort på det sättet, eftersom användningsområderna varierar, det blir alltså inte lika lätt att smörja in armbågarna med något som är anpassat för läpparna. Däremot kanske det inte hade varit så dumt att bara ha en produkt för just läpparna och en annan för armågar eller andra torra partier :-)

Denna godingen fick jag inte hem att testa, men om jag gillar de andra kommer jag nog att prova den ändå, det är en Anti-itch gel som dämpar klåda i förbindelse med torrhet och/eller eksem och det låter verkligen som något bra för mig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar