tisdag 12 juli 2011

Doktorbesök ...

Bestämde mig för att ta en tur till fabror doktorn idag, då det inte känns helt rätt i min kropp.
Han tittade i öronen och kunde se att trumhinnorna på båda öronen var "trötta" (fast det är de förmodligen alltid nuförtiden :-D), han knackade på mina stackars bihålor och det kändes som om han använde en hammare.. AJ!
Han lyssnade på lungorna och frågade om jag hade problem med astma, vilket jag inte har. Han tyckte ändå att jag skulle inhalera 2 olika slags astmamediciner för att se om det hjälpte något. Jag märkte ingen skillnad alls!
Mina lungor är påverkade, mest på vänster sida, bihålorna kraftigt inflammerade. Det hela slutade med Kåvepenin 2st 3 ggr/dag i 1v för lungorna och nåt cortizonspray för bihålorna som jag ska ta i 3 v totalt.
Jag känner mig inte så sjuk, mest trött och orkeslös och det värsta brukar komma framåt kvällen, så innan den kom passade jag på att träffa min saknade, underbara syster Tina på en fika inne i stan ;-)

Igår var jag med Kiana på öronkliniken. Han gjorde en noggrann undersökning och det blev både hörseltest och mätning i hörselgången.
Det såg betydligt bättre ut nu än sist, och han kunde konstatera att sviterna efter den kraftiga öroninflammation hon drabbades av i Mars fortfarande sätter sina spår!
Det är lite kvar men med lite tid kommer det bli bra igen :-)
Han tyckte ändå att vi skulle göra ett nytt test om ett år.
Vad lättade vi blev av detta positiva besked!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar