onsdag 31 augusti 2011

31 Augusti....

Okej, så här är det:
När jag känner att jag absolut inte ha någon kontroll över mitt liv, när det är kaos inombords och jag känner mig nere, då städar jag!!
Och med städa menar jag INTE det där vardagliga städet som att dammsuga,plocka undan, skura. Jag menar städ som att skrubba under diskbänken, torka skåp,organisera och sortera allt som går!
Egentligen är jag såklart alldeles för trött och energilös för att göra detta, men nånstans måste ju kontrollen existera ;-)
Ryggsäcken jag går och bär på är tung, den har varit det länge. När den fortsätter fyllas på med tunga saker, känns det väldigt jobbigt. Jag vill slänga av mig den, tömma den och fortsättningsvis fylla den med fjäderlätta saker. Går det att fixa tro?

4 kommentarer:

  1. :-o :-o :-o Jag hade kunnat skriva varje ord i det inlägget! :-o Gissa vad jag har gjort i flera veckor nu! Organiserat och städat för fulla muggar, bara för att jag inte mår bra!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Att du organiserar och sorterar är säkert ditt sätt att visa att du har kontroll på saker och ting. Du går och tar kontroll över det du kan ha kontroll över istället för att gå igenom känslan som du har. "Fly" från känslan kan man kalla det om man vill fast jag tycker det låter så drastiskt. Det är jätte svårt och jobbigt! Jag lovar dig att jag vet att det är fruktansvärt jobbigt.

    Men försök att stanna upp och känna efter vad det är du känner och vad du vill göra med känslan och försök få dig att finna dig i känslan. Vet att det är otroligt jobbigt och krävande. Jag jobbar på det hela tiden. Men på det sätta slipper du gå in i andra saker som att sortera och organisera och gömma känslan till "nästa gång". Du kan då också gå vidare genom att acceptera att du har känslan du har. Desto lättare blir det att gå igenom den nästa gång.

    Lite luddigt kanske men jag hoppas du förstår vad jag menar. Tänker på dig.

    Kram Pisan

    SvaraRadera
  3. J:Är du min tvillingsjäl tro? ;-D
    Pisan: Du är så klok! Tack för tips och stöttning ♥

    SvaraRadera
  4. Min ryggsäck spricker då och då, men inte faan för att den blir lättare!!
    Försöker finna det "goda" i ryggsäcken, men då får man allt gräva djupt och länge...

    Det som finns utanför ryggsäcken överväger det mesta, att tänka på att barnen är ens allt, så är det ju såklart...Men det känns ändå svårt att bära på en väldigt tung ryggsäck samtidigt (ibland..)
    Hoppas det löser sig, livet är på tok för kort får att gå och må dåligt (fööör länge..)

    Puss & kram min vän

    SvaraRadera