lördag 6 augusti 2011

Några bilder så länge...

Kvällen innan vi åkte till Kolmården hade vi 3 st väldigt förväntansfulla barn här hemma, som inte gärna ville lägga sig alls. Dante var väl medveten om att han skulle väckas väääldigt tidigt och kom med en bättre idè:
-"Men om jag somnar nu, så kan ni ju väcka mig direkt så vi kan köra"
Kl.04.15 ringde väckarklockan och 1h senare väckte vi barnen.
Vi kom iväg vid 06.00 och lyckades ändå inte komma fram förrens kl.12.30!!
 KANSKE har alla 50 kissepauser med saken att göra, KANSKE också Oscars felkörning då vi hamnade på en cykelväg och fick köra ut bilen på ett övergångsställe precis så som en gående korsa den :-D
Jag skrattade iallafall så hysteriskt att tårarna sprutade och vi hade ju ingen tid att passa precis!
Vi hämtade ut våra biljetter på Vildmarkshotellet, (där vi sen stannade över natten) och gick direkt in. Nytt för i år, var linbanan på Safari och att ALLTING numera ingår i entrèbiljetten :-).


Första dagen hann vi med en helt underbar delfinshow, Kiana har nu bestämt sig för att bli delfinskötare på Kolmården istället för Konditor ;-D
Vi åkte en karusell, tittade på en hel drös med spännande djur (gorillorna var poppis) och vi åkte linbanan på Safari!!
Jag trodde på fullt allvar att min sista stund var kommen, då jag vistades 24m över marken, och inte gjorde det saken bättre att en röst inne i buren talade om det för mig heller :-o. Jag fick bita ihop för att inte skrämma ihjäl barnen oxå, men Oscar såg direkt att jag höll på att dö och försökte med blickar "rädda " livet på mig. Som tur väl var, befann vi oss inte så högt upp alla 28 min, utan endast i början och lite mot slutet!!
Jag kunde alltså njuta lite av färden och alla djur som fanns där nere ;-)
Barnen älskade det (även om Dante var liite skraj i början och vid svängarna), så pass att de åkte den igen dagen efter. Själv hade jag den bästa ursäkten ... Kaili hade somnat i vagnen och jag fick alltså stanna kvar med henne :-) *pustar ut*
Resten av bilderna och "sagan om Kolmården" kommer imorgon, för nu orkar jag inte mer idag!
Kram kram

1 kommentar:

  1. Helt rätt att skratta. Karlar vill ju aldrig erkänna att de kör fel (eller fråga om vägen när de väl har gjort det). ;-)

    SvaraRadera