söndag 26 februari 2012

Söndag ...

Först kan jag ju berätta att Lizette fick komma hem från Lunds sjukhus i Onsdags!
Det betyder klart inte att allt är tip-top o tjoflöjt MEN ett stort steg i rätt riktning såklart.

I torsdags kväll fick jag feber medans jag var på jobbet, en temp som visade 38.6 när jag kom hem, och det är mycket för mig som knappt aldrig har det annars. Jag kom iallafall iväg till jobb även på Fredagen, då jag bara hade ett pass mellan 7-13, men på natten sen... oj,oj,oj vad stora jag blev liten o ynklig!
Låg o frossade, yrade, alla bihålor värkte o halsen gjorde ont. Tempen låg på 39.2 grader o det blev till att slänga i sig värktabletter, dricka vatten och lägga en blöt, kall handduk över huvudet.
Där blev jag liggandes tills det var eftermiddag.
Jag har fortfarande feber, men mest är jag bara helt mör i kroppen. Har tvättat o städat lite, och DET var ju ganska onödigt känner jag såhär i efterhand, men ändå ett tecken på att jag nu börjar bli frisk igen ;-)

Barnen har haft sportlov denna vecka, och det har innehållit en massa extra mys här hemma ... och lite mer energi till bråk syskonen emellan.
Skönt dock att solen behagat titta fram och snön försvunnit, det betyder väl ändå att VÅREN är på väg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar