onsdag 1 februari 2012

Mycket sjukdomar nu....

Jag känner mig lite trist som bara prata sjukdomar, men det är väl ungefär det som händer i vårt liv just nu :-(
Efter Lill-sessan var det ju prinsens tur. Han skrek sig igenom en hel natt och framåt morgonkvisten hade det spruckit i hans ena öra också. Det blev en vända in till jourcentralen i Måndags, där vi blev sittandes i nästan 3 h. Anledningen till detta var att de ville se så han inte fick en allergisk reaktion mot Kåvepeninen de skulle skriva ut till honom.
Hans öron blev röda och svullnade upp efter ett tag, men sen hände inte mer och efter det har han inte reagerat alls, så det verkar ju bra :-)
Nu ska jag dela med mig av ett tips jag fick från sjuksköterskan, om du har barn som har svårt för att svälja tabletter.
Stoppa i tabletten i en kokt gammeldags makaron, så blir det mycket enklare att svälja!
Det verkar ju hur smart som helst!!
Nu har det funkat bra för Dante ändå, så vi har inte behövt prova men det låter som en toppenbra idè!

Angående Liz, så var hon i Lund i Måndags för en ny punktion, som togs genom magen denna gången och gjorde ondare än förra gången, men nu hoppas vi verkligen att de fått ut det de vill ha, så diagnosen kan ställas och operationen genomföras snarast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar