torsdag 26 januari 2012

Sjukdomar...

Inatt hade vi en liten Sessa som hade ont i örat, som trumhinnan sprack på, en liten prins med ett kraftigt kruppanfall och en trött o sliten mamma med feber, frossa och bihålsinflammation.
Jag tog med mig Kaili till vårdcentralen och passade även på att lämna in ett urinprov, då jag misstänkte att febern o frossan kom därifrån.
Kaili`s dom blev öroninfektion med sprucken trumhinna OCH en halsinfektion, så det blir penicillin i dubbel dos i 1 v.
För mig blev domen njurbäcksinfektion IGEN, leukocyterna visade på 500 idag och spår av blod. 10 dagar med Ciprofloxacin har jag framför mig, trött jag blir!!

3 kommentarer:

  1. Nej va trist vännen! Stackars Dig o stackars barnen! Hoppas medicinen hjälper fort så ni känner er bättre snart!
    Krya på dig o barnen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du <3
    På söndag SKA jag vara redo för att jobba ;-)
    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Men fy stackars er... Har ni inte genomlidigt tillräckligt mycket...

    Jag vet själv hur det är... Har inte varit helt frisk sen i oktober...

    Många krya-på-er Kramar

    SvaraRadera