onsdag 27 januari 2010

Oj,oj...

Jag satt och stirrade länge och väl på provet och trodde på allvar att vi fått fel prov imorse... började djupandas och sucka i takt, men inte fan hjälpte det!!
Provet låg ju där och stirrade på mig... det var svårt... och jobbigt...
Jag är lättad att det är över nu,men samtidigt kan jag inte släppa tanken om att jag kan behöva göra om det.. hoppas inte.. jag VILL INTE!
Efter skolan åkte jag in till stan, hade en bokad tid med optikern, jag har saknat mina linser lite för länge nu och har man linser måste man göra synundersökning 1 gång om året, så det gjorde jag.
Lite försämrad hade synen blivit, men inte så mycket. Han tyckte jag skulle prova silikonlinser nu och kollade därför mina tårkanaler först... där såg det inte så bra ut... han sprutade in nåt medel för att kunna se, och det visade sig att det tog 6 sek innan hornhinnan torkade... en bra tårkanal ska tydligen ligga runt 15-16 sek och en dålig på 3-4 sek... han sa att jag kanske inte var den mest optimala linsbäraren, men att jag nog skulle fixa en normaldag med dom.. om inte finns det ju alltid ögondroppar ;-)
I början av nästa vecka skulle de komma och jag längtar ihjäl mig!
Imorgon väntar ett litet grupparbete om tarmbakterier... hur roligt tycker ni det låter då???

2 kommentarer:

  1. Självklart fixar du det där provet med, som alla andra! Jag tror på dig, du är en riktig KÄMPE!
    Puss, ses snart

    SvaraRadera
  2. jag hoppas det! Känns alltid osäkert efteråt,men det har ju gått bra de andra gångerna trots att det kännts som ett totalt misslyckande... jag hatar prov! :-(
    Men TACK gumman, dina ord värmer långt in i ♥-t!! Älskar dig ♥

    SvaraRadera