måndag 18 april 2011

Ute på landet ....

Vilket fint vårväder vi har idag!!! Kiana och Dante krävde picknick ute i trädgården efter lunch och vem kan säga nej till det? ;-) Vi sitter liksom fast här ute på landet, bilen är kvar på Volvo, men de ringde för en liten stund sen och sa att den var klar, men eftersom Oscar jobbar kan vi inte hämta den förrens imorgon! Att man kan känna sig så låst och ensam utan bil (?!) Lill-Sessan har varit utan blöja hela dagen och till och med vilat i 2 timmar utan! Det första sötnöten sa när hon vaknade imorse var ( som gjorde att blöjan åkte av ): - "Behöver kissa toaletten!!" ... Blöjan var helt torr och hon kissade massor :-) Resten av dagen har ju inte varit perfekt precis, det har hänt några kissolyckor, men hon vill själv inte ha blöjan på sig och då vill jag inte tvinga på henne den precis .... Och nu hoppar jag över till nåt helt annat och undrar vad som hänt??? Jag brukar inte ha mer än ca 40-45 besökare här inne/dag och nu är det uppe i 77 st redan(?!?!) Självklart är det jättekul, men någon måste väl länkat till mig eller? I vilket fall som helst, är ni så VÄLKOMNA in till mig och kommentarer gillas ;-) PUSS O KRAM

3 kommentarer:

  1. Duktiga lilla fiselisan..:-) Idag har det ju vatt en perfekt dag ute, ni bor ju klockrent! Men som du säger, man ÄR låst utan bil...tradigt värre!! Hoppas allt är fint annars, PUSS

    SvaraRadera
  2. Man får passa på nu när hon själv vill så gärna! :-) ... men nu ikväll tog vi på en blöja, då kom hon efter en stund och skrek: -"Hjälpa!!", då hade hon dragit ner den, kissat på pottan och hade lite problem att få över pyjamasbyxorna över blöjan bara :-D
    Vi har varit ute nästan hela dagen, men det hade varit skönt att ha nån vuxen att snacka lite skit med samtidigt, men då hade ju alla en massa planer och jag fick snällt sitta här ;-)
    Börjar det gå åt rätt håll med sjukdomar hos er nu? Hoppas det!! Puss

    SvaraRadera
  3. Naaaw va sött!! Ja för tusan ta vara på det nu när hon vill! Jag har visat pottan för Alvin och förklarat, då har han bara skrattat mig rakt upp i fejan och gett mig "glöm-det-minen" sen kastat bort den..:-)
    Jo då Alfons är piggare, slutade med kåvepenin, han kräktes alla gånger jag gav utom en gång, men då klöktes han å va supernära en spya..!
    Hoppas det går över av sig självt...PUSS

    SvaraRadera