onsdag 20 april 2011

UVI-besvären....

I September gick jag på min sista penecillinkur för urinvägsinfektion, men redan i November började få känningar av det igen. Jag har dock haft så många UVI vid det här laget att jag blivit nästintill immun mot de vanliga symtomen så som trängningar och att det svider när man kissar. Istället märker jag det i form av trötthet, orkeslöshet, frossa och illaluktande urin. Har alltså försökt undvika penecillin sen i November eftersom jag inte har "ont" av det. Häromdagen kom dock de vanliga symtomen och smärtan och så lite blod i urinen, så jag kände att det var dags att kolla upp hur illa det var denna gång.
Det var så pass illa att en behandling inte kunde undvikas längre sa doktorn, och så blev det order om att lägga sig ner för att känna på mage och njurar!
Att jag sista tiden också haft besvär med tryckningar över bröstet och hugg i hjärtat kan ha att göra med den ständiga infektion jag går och bär på, men när hon lyssnade på hjärtat var det inget onormalt. Om det inte bli bättre om ett tag ska de kolla upp det nämre.
Denna läkare vill inte släppa mina UVI besvär, utan vill träffa mig igen om 1 månad och hon skulle då vilja hitta rätt penecillin för mig som jag sen ska ta resten av livet, 1 tablett om dagen i förebyggande syfte. Just nu känner jag mig ganska desperat att bli av med problemet och om detta är lösningen kan jag gå med på det, i vilket fall som helst är det värt ett försök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar