fredag 20 maj 2011

Gräsklippar*********

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh................
Nu måste jag blogga av mig lite ilska, frustration,irritation ...kallar det vad ni vill för jag finner inget rätt ord att beskriva vad jag känner för denna helvetesmanick just nu!!
Kim lyckades fixa gräsklipparen när han var här på kalas, och jätteglada jag kunde inte vänta tills det någon gång skulle sluta regna så jag kunde klippa klart gräsmattan. Idag var en sån där perfekt dag för just det ändamålet tyckte jag ... tyvärr höll inte helvetesmanicken med mig. Eller JOOO, till en början gick det hur bra som helst, men sen började den bråka med mig och fick för sig att stanna var 5:e meter ( jooooo... det fanns bensin i den ;-))
Envis som jag är tog jag fighten och lyckades staka mig fram meter för meter, den stannade och jag drog igång den. Helt genomsvett tog jag sen en paus och sen på att igen!
Hade det inte varit så att jag också blev tvungen att stänga av den medvetet ett antal gånger för att "Mammainstinkten" talade om för mig att busan hade bus på gång, så hade jag hunnit ännu längre. Att stoppa hela munnen full med frigollit och sedan tugga på det som om det vore tuggummi är inte att rekommendera, ej heller stenar!!!
Att hälla ut en hel vattenflaska full med vatten INNE i hallen är också ganska onödigt kan JAG tycka, dock är vi inte riktigt överens på den biten jag och min lilla "Sessa"!!

För att ni ska få en uppfattning om det hela, har jag lagt upp en bild som jag vill att ni förstora genom att klicka på den ....
Jag hatar att ha saker halvgjorda, och det finns säkert någon diagnos för det, men det bryr jag mig inte om, för när jag påbörjar något, ger jag 110% och vill känna mig nöjd. Som ni då förstår, mår jag verkligen inte bra just nu, mest arg och kan inte låta bli att sitta här och stirra på min "nästan" färdigklippta gräsmatta med en blick som skulle få vem som helst att ramla av pinnen!!

Lite kaffe, några djupa andetag, en tur bort till syrran så kanske jag lugnar ner mina nerver ........

Ser ni!!!!! Så liiite kvar och såååååååå irriterande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar