onsdag 29 juni 2011

Dagen i sin helhet ...

Det har varit en mysig dag tycker jag!
Vi började med en morgondate hemma hos Petra, som bor så pass nära mig att jag kan se hennes hus ;-)
Där var även Zandra och Rebecka med barn. Vi pratade på och alla 8 barn lekte för fulla muggar. Härliga människor ♥
Efter ca 3 1/2 h, knallade vi hemåt och åt lite lunch och Kaili hann vila 1 h innan det var dags för vägning o mätning för Lill-Sessan. Det såg bra ut, hon hade ökat i både vikt o längd. Hon vägde nu 11450g (med kläder på, för hon totalvägrade nakenvikt) och var 87cm lång. På längden låg hon mitt på kurvan och på vikten 1 steg under. Det kändes skönt att se att det hänt något iallafall, och sen hon slutade med vällingen har hon inte klagat alls mycket på magont!
För övrigt kunde vi konstatera att Kaili nu är inne i ett trots, lite tidigt kanske, men så är det och man kan ju bara hoppas det lugnar ner sig snart ;-)
Efter det åkte vi in till stan en vända och så blev det glass på torget för barnen.
Kl.18.00 träffade jag mina gamla goa arbetskamrater och så chefen, för lite minigolf och en bit mat på rökeriet. Så mysigt att träffa alla igen ♥
Just nu sitter man med lite ångest inför morgondagens begravning, känns tungt i hjärtat. Saknaden är stor, tomheten likaså.

1 kommentar:

  1. Hej! Brukar ni träffas med barnen hos Petra?
    Lilla söta Kaili växer så det knakar :-) Kram Pisan

    SvaraRadera