torsdag 23 juni 2011

Rena rama vinsten...

När skattepengarna ramlat in på kontot, blev jag positivt överraskad!
Hade väntat mig ca 5500kr tillbaka, men fick 13800kr!!
Trodde det blivit fel, tills jag nu fick slutskattebeskedet på posten och förstod att det var jämställdhetsbonusen jag ansökte om jag hade fått in också. Ju mer man delat på föräldrarledigheten desto mer i bonus, men att bonusen skulle landa på 8500kr hade jag ingen aning om :-)
Det kändes ju som om man vunnit på lotto så tummen upp för det!
När jag sen loggade in på banken för att tjuvkika på min kommande lön, blev jag inte mindre besviken då den visade på 54000kr (innan skatt), inte illa för att jobba inom vården precis ;-)
Och nu undrar ni såklart hur fasiken jag kunde komma upp i detta på en månad och då kan jag säga att det är min semesterersättning som ligger där i också, jag har jobbat hårt under året ;-D
Dom siffrorna på lönespecifikationen kan man inte titta sig mätt på, borde ramas in tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar