onsdag 22 juni 2011

Trött ....

Jag är så trött så trött, mentalt trött!
Att lära sig så mycket nytt, inom något som är helt nytt (nästan) för en, tar på krafterna. Jag vill ju kunna allt direkt, men det går såklart inte.
Jobbet är verkligen en utmaning för mig, åt det positiva hållet och jag tror jag kommer trivas jättebra :-)
Sömn har det inte blivit mycket av de sista dagarna, då Dantegubben haft det jobbigt, ena morgonen då han vaknade och skrek rätt ut vid 05-tiden av vad jag senare förstod var 2 getingstick! Det ena på örat och det andra på fingret. Han svullnade upp rejält och såg verkligen ut som Toker hela dagen!
Imorse vid ungefär samma tid, var han orolig och ledsen igen, så jag tog in honom till vår säng och det dröjde inte många minuter förrens han spydde ner hela min säng :-(
Jag masade mig iväg till jobbet och Oscar fick vabba. Han kräkte inte mer sen, men har varit illamående hela dagen. Jag undrar om det var maginfluensa eller en reaktion på getingsticken?
Imorgon jobbar jag 7-16 igen och det är sista introdagen för mig. De andra har fått minst 5 dagar, men det blev nåt galet när vi bokade in min intro och nu blir det lite svårt att ändra, då jag är föräldrarledig nästa vecka, vilket då betyder att jag måste ta tillbaka föräldrardagar och ändra dagis/fritidstider. Får känna efter imorgon hur det känns, om jag fixar det ändå, annars får det vara värt besväret med ändringarna!
Snart är det midsommar och vi har fortfarande inte bestämt vad vi ska göra, inget för ansträngande iallafall, för jag kommer prioritera vilan!!
LCHF funkar fortfarande bra och jag har gått ner ytterligare 600g och har nu 1.4kg kvar- HEJA MIG! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar